Keresés ebben a blogban

2010. május 19., szerda

A székely és az ember.

Azt hiszem a székelységhez viszonyítva kétféle személy létezik.

Az egyik irígyli hogy nem elég tökös gyerek, hát becsmérli, és alkalomadtán megtagadja még a saját származását is. Lásd a székelyföldi (most már) hatértelepülések lakosságát. Példul Székelyvásárhelyt. Szándékosan írtam a település régi nevét. És nem szándékszom vitába szállni velük. Ők ennyire képesek. Tagadni önmagukat. De nyugi. Vannak rosszabbak is. Vannak erdélyi "magyarok" akik képesek beszólni hogy "milyen állampolgár vagy?" No, de ez nemtéma ...

A másik meg büszke rá. Ő az aki érti és érzi. Ennél többet nem kell magyarázni.

Én valahol a kettő között szédelgek. Tudom honnan származom. Nem kérdéses. De látom a tunyaságot, a gyávaságot, és a nyálcsorgatást. Csodálkoztam mikor szinte-szomszéd faluban (aminek a mostani neve is székely) azt mondták "ti táposok". Rosszul esett, de megemésztettem és megértettem. Nyálas nagyvárosi(bár még azsem) ficsúrok. Itt élek én is, és ... sok lúd disznót győz. De azért remélem, hogy én vagyok a legnagyobb disznó, és sikerül megmaradni disznónak.

1 megjegyzés:

  1. Valóban 3 fajta Székely van: büszke, semleges és az áruló. Áruló mert azt mondja, hogy román érzelmű, szerinte aki nemzeti érzelmű magyar az csak veri a mellét és "magyarkodik". Szerintem ilyen szó nincs is, az összes több országban normális, hogy büszke az ember az országára, történelmére stb. vagy van olyan, hogy valaki németkedik esetleg svédeskedik? nincs mert náluk természetes a hazaszeretet és a nemzet szeretete, itt még egyesek szerint szégyen, de nem csak itt Magyarországon is, SZDSZ MSZP szépen elhülyítette a népet.A büszkék és a semlegesek kéne elérjék, hogy azok akik megtagadják székelységüket, magyarságukat, idővel másképpen gondolkozzanak legalább semlegesek legyenek ők is, és megvan a lehetőség rá, mert ébred a magyar az egész Kárpátmedencében, lassan de biztosan. Rég független lenne Székelyföld ha nem egymással foglalkoznánk, hanem összefognánk s együtt kérnénk, hogy szabadok lehessünk. Lehet, hogy még el kell teljen 10év, hogy ezt megérjük.

    VálaszTörlés